donderdag 19 september 2013

Feestliedje van de vingers

Kijk maar eens mee hoe goed onze kinderen het feestliedje van de koning wel al kunnen uitbeelden...


Haal ballonnen, toeters, slingers
liedje noten 'feest' a.jpg
want vandaag vieren mijn vingers
allemaal een beetje feest
en mijn wijsvinger het meest

'T is feest, 't is feest
nog zoiets gezien
't is feest voor al mijn vingers,
't is feest voor alle tien

hoor mijn ringvinger eens zingen
want hij droomt van mooie ringen
en mijn pink zegt: zie je wel
'k ben de kleinste van het stel

Refr.

en mijn lange middelvinger
krijgt vandaag een eigen slinger
en we maken voor mijn duim
een mooie hoed met een pluim

Refr.

kls kunnen piano spelen met de vingers op de melodie van het liedje. We doen allerlei bewegingen waarbij de vingers wiebelen, dit is ideaal voor het losmaken van onze vingermotoriek.












Geen opmerkingen:

Een reactie posten