vrijdag 10 januari 2014

Het letterwinkeltje

op maandag lag er een hele rare brief in onze klas...
Lees maar eens mee:

Hallo kinderen, 

 
Ik ben Opa Brom. Misschien kennen jullie mij niet maar ik 
heb een letterwinkeltje. In die winkel verkoop ik allemaal 
letters aan mensen. Nu heeft de koningin een tijdje 
geleden al mijn letters gekocht en toen ben ik op reis 
gegaan naar Engeland, Frankrijk en Italië. 
Maar ik hoorde dat veel mensen geen letters meer 
kunnen kopen in het letterwinkeltje omdat die dicht is. 
Nu hoorde ik van jullie juf dat jullie al veel weten over 
letters. Willen jullie een letterwinkeltje openen in de klas? 
Dan kunnen mensen daar komen om letters te kopen tot 
ik weer terug ben van vakantie. 
Misschien willen jullie vaders en moeders wel helpen met 
het maken van letters? Vraag het ze maar eens. 
Ik ben erg benieuwd. Kunnen jullie het antwoord in het 
koffertje stoppen en op de tafel zetten? Dan haal ik het 
wel op als ik in de buurt ben. 
Groet van Opa Brom

Natuurlijk gaan wij deze uitdaging aan! Kijk maar mee naar wat we allemaal hebben geleerd over het letterwinkeltje:

Spelen met het letterdoosje....











Spelen in de hoekjes:












lettermuur maken met concreet materiaal:

p van pop

v van veter



d van doos


 
t van tekenpotlood


j van jurk

n van negen


a van appel


 knutselen van Opa Brom:






Geen opmerkingen:

Een reactie posten